
Elk bedrijf kan gebruik maken van deze 3 tips om sneller betaald te krijgen
1. Motiveer uw klanten om op tijd te betalen
In hoeveel dagen krijgt u gemiddeld betaald?
Hoe lager het aantal dagen, hoe lager uw Days Sales Outstanding (DSO). Een lage DSO heeft een positieve impact op uw cashflow. Motiveer uw klanten daarom om openstaande facturen eerder te betalen.
De beste manier om dit te doen is een consistent debiteurenbeheer. Zorg dat u uw klanten op structurele wijze aan openstaande facturen herinnert. Dit kunt u doen door herinneringen op gezette tijden uit te sturen en door de facturen zo duidelijk mogelijk onder de aandacht van uw klant te brengen, bijvoorbeeld via SMS of e-mail. Dat zorgt voor continuïteit in het debiteurenproces en beter betaalgedrag van uw klanten: ze weten namelijk precies wanneer ze een factuur of herinnering van u zullen ontvangen.
Tip: een afwijkende betaaltermijn zorgt ervoor dat een factuur sneller betaald wordt.
2. Plaats een iDEAL-betaallink in uw facturen en herinneringen
Om sneller en eenvoudiger betaald te krijgen is het belangrijk dat het uw klant zo makkelijk mogelijk maakt om zijn of haar factuur te betalen. Deze drempel moet zo laag mogelijk zijn. En tegenwoordig biedt de technologie alle mogelijkheden om met één druk op de knop een betaling te doen.
In Nederland is iDEAL de meest gangbare manier van betalen voor wat betreft online betaalmethoden. Uit onze analyse van ruim 1,8 miljoen facturen blijkt dat facturen met een optie om te betalen via een iDEAL-link 9 dagen sneller worden betaald.
Dat dit echt werkt, merkt ook Hanzehogeschool Groningen:
“Vanuit de factuur, herinnering en online omgeving kunnen studenten direct met onder meer iDEAL betalen. Het record van snelste betaling staat nu op 17 seconden na het versturen van de factuur met een iDEAL-betaallink erin!”
3. Houd persoonlijk contact met uw klanten
Bij Payt geloven we dat het percentage bewuste wanbetalers minimaal is. Goed debiteurenbeheer bestaat vaak uit het achterhalen van de reden van het niet betalen.
Is het product niet geleverd? Heeft de klant een klacht over uw bedrijf? Of staat er een fout op de factuur? Dit kunnen allemaal redenen zijn voor uw klant om de openstaande factuur niet te betalen.
Communicatie met uw klant is erg belangrijk om sneller betaald te krijgen. Dit zal resulteren in een verkorting van de betalingstermijn en vermindering van de afschrijving van onbetaalde facturen.
Alles in één oplossing
Slim debiteurenbeheer is belangrijk en voorkomt dat klanten hun facturen helemaal niet of veel te laat betalen.
De debiteurenbeheer software van Payt maakt het mogelijk om facturen en herinneringen volledig automatisch te versturen. Payt herinnert uw klanten op structurele wijze aan de openstaande facturen. Hierdoor wordt het betaalgedrag van uw klanten positief beïnvloed.
Ook brengt Payt structuur in de communicatie met uw klant. In het communicatie portaal heeft de klant de mogelijkheid om per factuur een bericht achter te laten. Hierdoor weet u snel waarom een klant zijn of haar factuur nog niet heeft betaald.
Payt maakt het betalen makkelijk voor klanten. De software maakt het mogelijk om een iDEAL link en automatische incasso aan iedere factuur toe te voegen. Dit verlaagt het openstaande saldo in bijna elke branche!
Benieuwd naar de verschillende mogelijkheden van de software én wat Payt voor uw organisatie kan betekenen? Download onze brochure.
Benieuwd naar de verschillende mogelijkheden?
Benieuwd wat Payt voor uw organisatie kan betekenen?
Blog
- Bedrijfscultuur: Wij denken mee
- Verklein uw stapel openstaande facturen door deze aanpak
- Elk bedrijf kan gebruik maken van deze 3 tips om sneller betaald te krijgen
- Dit is dé volgende stap na e-facturen die elk bedrijf moet weten
- Factureren aanzienlijk succesvoller door deze strategische aanpak
- Elk groeiend bedrijf krijgt te maken met deze 2 cashflow challenges
- 3 belangrijke inzichten voor meer liquiditeit en beter klantcontact voor tandartsen
- 3 grote denkfouten van CFO’s over facturen
- Zet FinTech in voor een betere cashflow én klantrelatie - 5 kansen
- Een voorsprong op uw concurrenten met strategisch debiteurenbeheer
- Samenwerking Graydon en Payt: naar een effectief en geautomatiseerd debiteurenbeleid
- Slimme strategie voor betere cashflow voor MKB’ers
- Facturen met iDEAL-link worden 9 dagen sneller betaald
- Zo gaat u om met deze 5 soorten ‘te laat betalers’
- Een oplossing voor een constante cashflow tijdens (en na) de Coronacrisis
- Zo helpt Payt bij op peil houden van liquiditeit in de Coronacrisis
- 3 Tips om facturen in de autobranche sneller betaald te krijgen
- Effectief debiteurenbeheer? Dat meet u met deze 3 financiële KPI’s
- “Voorkom groeivertraging door middel van gedegen liquiditeitsbeheer”
- Oplossingen voor beter betaalgedrag in de kinderopvangbranche
- Automatisering onpersoonlijk? Zo draagt het wel bij aan uw klantrelatie!
- Ondanks economische groei nog steeds helft van facturen te laat betaald
- Een deurwaarder of advocaat inschakelen voor het innen van een schuld
- Een incassobureau inschakelen, doet u daar goed aan?
- Meer dan de helft van facturen te laat betaald
- Payt Certified Partner: Visser&Visser
- Podcast: een transparante en eenvoudige financieringsvorm
- Debiteurenfinanciering van Payt & New10
- Payt en New10 lanceren online werkkapitaal op maat voor het MKB
- Doelen najagen om dromen te verwezenlijken
- Century Autogroep & Payt gaan verbinding aan
- Payt steunt Funky Elephant
- De Accountancy Roadshow over boekhoudapplicaties
- Een spannende week
- FactuurSturen.nl nieuwe partner van Payt
- RS Finance over Payt: een oplossing die u helpt uw debiteuren op te voeden
- Winnaar van de Black Bastard actie van Payt
- Payt is Sprout Challenger
- Zo zorgt u ervoor dat klanten sneller betalen!
- Trots: Payt krijgt certificering voor ISO 27001!
- Debiteurenbeheer voor de grootzakelijke markt
- Vliegensvlugge betalingen voor TFF & Logistics
- Payt trots sponsor van jong talent en ondernemend Groningen
- “Payt ontwikkelde een tool waar vraag naar is in de markt”
- “Payt & Snelstart: een gouden combinatie”
- Koppelen op z’n Gronings!
- Domino ICT veilt legendarisch FC Groningen shirt
- Payt is te gast bij Puur Noord Business
- Payt is medewerker van de maand
- Payt wint de Startup050 City of Talent Award
- Payt is een Deloitte Rising Star!
- Winnaar Payt - FC Groningen shirt
- MKB Servicedesk over Payt
- Payt is gespot op Frankwatching
- Klant aan het woord: ilionx over Payt
- Payt ingeschreven als Rising Star bij Deloitte Fast50
- Payt genomineerd voor de Accenture Innovation Awards 2013
- Waarom Payt geld oplevert
- Payt helpt uw klantrelatie te behouden
- Groningse ondernemer komt met on-line incassobedrijf Payt