Automatisering onpersoonlijk? Zo draagt het wel bij aan uw klantrelatie!

Foto van twee mannen die op een bank zitten en 1 man iets laat zien in een boekje

‘Automatisering’ en ‘een goede klantrelatie’: ze lijken elkaars tegenpolen. Het beeld van automatisering is veelal dat het onpersoonlijk is: een computer neemt het menselijke werk over. Maar wanneer u automatisering juist uitvoert, draagt het bij aan de relatie met uw klant én bespaart het u werk. Dat pakt op onderstaande manieren uit voor geautomatiseerd debiteurenbeheer met Payt. Het resultaat: minder werk aan openstaande factuur betaald krijgen, even vriendelijk naar uw klanten!

Per factuur de dialoog aangaan

In de software van Payt kunt u per factuur communiceren: uw klant kan er reacties achterlaten, bijvoorbeeld vragen of opmerkingen. U kunt daar vervolgens eenvoudig op reageren. De factuur opzoeken, in bijvoorbeeld een mailbox, hoeft niet meer: die staat er bij!

Per individuele klant een betalingsregeling of pauze in trajecten aanbieden

Heeft een klant extra aandacht nodig, bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling of een pauze in het opvolgingstraject? Met Payt kunt u per factuur of klant eenvoudig het traject pauzeren. Heeft uw klant veel moeite met betalen en wilt u helpen? In de software van Payt start u - of uw klant zelf - een betalingsregeling. Het is tevens een persoonlijk en prettig alternatief voor een incassozaak.

Kwijtschelden van wettelijke incassokosten

Is het onverhoopt nodig om van een factuur een incassozaak te maken, dan houdt u deze met Payt in eigen beheer. U betaalt een vast bedrag per incasso. U bent er vrij in om uw klant de wettelijke incassokosten die u in rekening mág brengen, kwijt te schelden. Een makkelijke manier om bij uitblijvende betaling goodwill te tonen - zonder dat uw organisatie er financieel onder lijdt.

Een snel geholpen klant, ook bij betalingen

Daarnaast biedt Payt u en uw team de mogelijkheid om notities per klant en per factuur bij te houden. Is de eerste contactpersoon van uw klant niet aanwezig, dan kan een collega de klant verder helpen. De collega is door de notities snel op de hoogte van de factuurgeschiedenis. En we hoeven u niet te vertellen wat een snel geholpen klant met de klanttevredenheid doet, ook al gaat het over een factuur!

Het resultaat

Het resultaat van geautomatiseerd debiteurenbeheer mét behoud van de dialoog met uw klanten: even vriendelijk naar uw klanten, en tegelijk minder werk om betalingen binnen te krijgen.

Sander Kamstra
Geschreven door Sander Kamstra LinkedIn profile
Sander Kamstra is directeur en één van de oprichters van Payt. Hij is ondernemer in hart en nieren. En werkt graag samen met mensen die net zo gedreven zijn als hij om succes te boeken. Door de juiste prioriteiten te stellen en slimme keuzes te maken.

Share this article

Gerelateerde artikelen

Voorkomen of tijdig genezen, vroegsignalering van problematische schulden
Betalingsachterstanden vroegtijdig signaleren om hulp te kunnen bieden aan consumenten om grotere financiële problemen te voorkomen. Dat is het doel van het Landelijk Convenant Vroegsignalering. Het convenant, dat een uitvloeisel is van de nieuwe Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs), is gericht op samenwerking tussen verschillende partijen, waaronder woningcorporaties, energieleveranciers, waterbedrijven, en gemeenten. Het hoger gelegen doel is het voorkomen van (stapeling van) problematische schulden en tegengaan van onnodig hoge kosten door oplopende achterstanden. Uiteraard beperkt het ook de debiteurenrisico’s van de betrokken partijen als er tijdig wordt ingegrepen bij consumenten met betalingsachterstanden. In dit blog leggen we uit hoe de vroegsignalering van toepassing is voor energieleveranciers en hoe Payt ondersteunt in het automatiseren van dit wettelijk verplichte proces.
Waarom SaaS de slimme keuze is voor elk uniek bedrijf
In de wereld van bedrijven die elk hun eigen stempel op de markt drukken, lijkt het soms alsof ieder bedrijf zijn eigen unieke formule voor succes heeft. Een veelvoorkomende misvatting is dat bedrijven geloven dat hun administratieve behoeften net zo uniek zijn en daarom op maat gemaakte oplossingen vereisen. In werkelijkheid zijn deze taken in vrijwel elk bedrijf opvallend gelijk. Een SaaS oplossing is de sleutel tot een efficiënte, gestroomlijnde en kosteneffectieve financiële administratie. Ik leg je dit graag uit in deze blog.
Foto van Jesse (Quooker) en Bert-Jan (Payt)
Interview Jesse van Hofwegen (Quooker): "Dankzij Payt meer consistentie en efficiëntie in het order to cash proces"
Waar Google een begrip is voor zoekmachines, zo is Quooker dat voor kokendwaterkranen. Met een sterk groeiende omzet nam ook de behoefte aan een consistenter en efficiënter credit management toe. In dit interview praat Marcel Wiedenbrugge met Jesse (Quooker) over hun credit management, de implementatie van Payt en de behaalde resultaten.