“MKB Servicedesk is niet bedacht, maar ontstaan vanuit de vraag van ondernemers”, aldus Leon Bakker, CFO bij MKB Servicedesk. “Met onze dienstverlening leveren wij onafhankelijke, objectieve informatie die de ondernemer ondersteunt bij de ontwikkeling van zijn bedrijf. We bieden verschillende producten aan om de ondernemer te voorzien van kennis, expertise en inspiratie. We groeien snel en inmiddels zitten we op 40 man personeel.”

Wat is uw zakelijke uitdaging?

“Voorheen hielden medewerkers zelf hun debiteuren bij. In mijn rol als CFO was het een lastige klus om alle achterstallige facturen boven water te krijgen. Daarnaast waren accountmanagers niet altijd in de positie om bij klanten over betalingsachterstanden te beginnen. Iedereen droeg zijn steentje bij, maar een gestroomlijnd proces bestond tot dusver niet.”

Hoe helpen Payt en Exact Online hierbij?

“Nu we Payt en Exact Online gecombineerd gebruiken worden de administraties elke nacht automatisch vanuit Exact Online bijwerkt. Ons incassotraject verloopt automatisch en het is nu aan de klant om snel te reageren. Dan ben je in ieder geval ervan verzekerd dat je een dialoog kunt aangaan. Aan de andere kant biedt Payt genoeg flexibiliteit om rekening te houden met omstandigheden.”

Ik wil Payt en Exact Online aanbevelen aan:

“Iedere Exact Online gebruiker. De app activeren is gratis - je betaalt alleen voor het gebruik. Tussen het activeren van Payt en het uitsturen van mijn eerste herinnering zat slechts een kwartier! Van de 4 facturen die ik naar Payt had doorgezet, werden er 3 direct betaald. En dat is natuurlijk ook zo prettig aan deze app. Je probeert het en als je merkt dat het goed werkt, ga je er vaker gebruik van maken. Ben je niet tevreden, dan zeg je de app net zo makkelijk weer op!”