Zo helpt Payt bij op peil houden van liquiditeit in de Coronacrisis

Foto van 2 mannen op een bank waarbij 1 iets laat zien in een boekje

Share this article

Sander Kamstra
Geschreven door Sander Kamstra LinkedIn profile
Sander Kamstra is directeur en één van de oprichters van Payt. Hij is ondernemer in hart en nieren. En werkt graag samen met mensen die net zo gedreven zijn als hij om succes te boeken. Door de juiste prioriteiten te stellen en slimme keuzes te maken.

Veel bedrijven en organisaties in Nederland staan vanwege het Coronavirus voor de grote uitdaging om de cashflow en liquiditeit op peil te houden. Wat Payt-directeur Sander Kamstra betreft staan zij daar de komende tijd niet alleen voor. Kamstra is behalve directeur ook expert op het gebied van credit management en deelt hier zijn blik op de situatie. Bovendien vertelt hij hoe Payt ‘financiële’ hulp biedt aan alle ondernemers in Nederland.

“We zitten op z’n zachtst gezegd in een moeilijke periode. De meeste bedrijven worden hard geraakt door de maatregelen die getroffen zijn vanwege het Coronavirus. Het zal vast het beste zijn voor iedereen, echter kan ik niet alle maatregelen volgen. Maar goed, dat maakt niet uit want we moeten er toch met zijn allen doorheen”, aldus Kamstra.

Op peil houden cashflow en liquiditeit

“Daarnaast staan veel bedrijven en organisaties voor misschien wel de grootste uitdaging ooit voor wat betreft het op peil houden van de cashflow en liquiditeit. Die twee moeten boven peil blijven om medewerkers, huur en leveranciers te kunnen betalen, en da’s zeker geen makkelijke opgave in deze situatie. Gelukkig heeft de overheid wel alle registers open getrokken om het bedrijfsleven zoveel mogelijk te helpen bij het doorstaan van de Coronacrisis.”

“Om daarbij te helpen, richten we ons nu met Payt op het delen van kennis op het gebied van credit management en debiteurensoftware” - Sander Kamstra, directeur van Payt

Kennisdeling over credit management en debiteurensoftware

Kamstra vervolgt: “Al snap ik niet van alle maatregelen die getroffen zijn het nut, ik snap wel dat veel bedrijven en organisaties in deze periode hun bedrijfsprocessen niet anders willen inrichten. De focus ligt - en moet liggen - op het in stand houden van cashflow en het verbeteren van de liquiditeit. Om daarbij te helpen, richten we ons nu op het delen van kennis op het gebied van credit management en debiteurensoftware. Dat doen we in de vorm van een online adviesgesprek. Bovendien bieden we alle ondernemers in Nederland de mogelijkheid om Payt de eerste maand gratis te gebruiken.”

We gaan u helpen

Tijdens dit adviesgesprek legt een van onze experts uit hoe u de software van Payt kunt inzetten om de cashflow en liquiditeit in deze periode zo goed mogelijk op peil te houden. Verder vertellen we ook:

  • Hoe Payt concreet zorgt voor snellere betaling van facturen en vermindering van het aantal openstaande posten.

  • Hoe u betalingsafspraken correct vastlegt en efficiënt opvolgt.

  • Hoe Payt debiteurenbeheer effectiever en makkelijker maakt voor u en uw debiteuren.


    Dit online adviesgesprek duurt ongeveer 30 minuten. Hebt u geen behoefte aan een gesprek maar wilt u Payt wel implementeren? Maak dan gebruik van de mogelijkheid om onze software de eerste maand gratis te gebruiken.

Kamstra: “Tot slot wens ik alle ondernemers in Nederland heel veel sterkte toe. Hopelijk blijven jullie gezond en in staat om de onderneming overeind te houden.”

Gerelateerde artikelen

Voorkomen of tijdig genezen, vroegsignalering van problematische schulden
Betalingsachterstanden vroegtijdig signaleren om hulp te kunnen bieden aan consumenten om grotere financiële problemen te voorkomen. Dat is het doel van het Landelijk Convenant Vroegsignalering. Het convenant, dat een uitvloeisel is van de nieuwe Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs), is gericht op samenwerking tussen verschillende partijen, waaronder woningcorporaties, energieleveranciers, waterbedrijven, en gemeenten. Het hoger gelegen doel is het voorkomen van (stapeling van) problematische schulden en tegengaan van onnodig hoge kosten door oplopende achterstanden. Uiteraard beperkt het ook de debiteurenrisico’s van de betrokken partijen als er tijdig wordt ingegrepen bij consumenten met betalingsachterstanden. In dit blog leggen we uit hoe de vroegsignalering van toepassing is voor energieleveranciers en hoe Payt ondersteunt in het automatiseren van dit wettelijk verplichte proces.
Waarom SaaS de slimme keuze is voor elk uniek bedrijf
In de wereld van bedrijven die elk hun eigen stempel op de markt drukken, lijkt het soms alsof ieder bedrijf zijn eigen unieke formule voor succes heeft. Een veelvoorkomende misvatting is dat bedrijven geloven dat hun administratieve behoeften net zo uniek zijn en daarom op maat gemaakte oplossingen vereisen. In werkelijkheid zijn deze taken in vrijwel elk bedrijf opvallend gelijk. Een SaaS oplossing is de sleutel tot een efficiënte, gestroomlijnde en kosteneffectieve financiële administratie. Ik leg je dit graag uit in deze blog.
Met deze 7 tips kiest u eenvoudig de juiste debiteurenbeheer software voor uw organisatie
Het beheren van openstaande rekeningen en het innen van verschuldigde betalingen kan een uitdaging zijn voor bedrijven van elke omvang. Gelukkig kunnen moderne technologieën en SaaS-oplossingen bedrijven helpen bij het automatiseren en stroomlijnen van debiteurenbeheer processen. Maar hoe kiest u nu de juiste debiteurenbeheer software voor uw bedrijf? In deze blogpost delen we belangrijke richtlijnen en criteria om u te helpen de beste oplossing te kiezen.