Payt is medewerker van de maand

Foto van 2 mannen die in een meeting zitten waarvan 1 iemand achter zijn laptop met software werkt

Van softwareleveranciers tot telecombedrijven en van hogescholen tot webshops: meer dan 6.000 organisaties in zeer uiteenlopende branches werken met de software van Payt. Deze klanten zijn meer dan tevreden over Payt en vertellen daar dan ook enthousiast en veelvuldig over op onze referentiepagina.

Hoewel we al vele bijzondere en positieve referenties hebben mogen ontvangen, kregen we onlangs een wel heel bijzonder compliment: Afvalcontainershop.nl heeft Payt verkozen tot medewerker van de maand! En dat terwijl we pas sinds juni ‘in dienst zijn’. U begrijpt: het team van Payt is bijzonder trots op deze titel. _

Harde werker

Afvalcontainershop.nl complimenteerde (het platform van) Payt met het feit dat de opdrachten altijd conform de afspraak worden uitgevoerd. Bovendien is Payt volgens Afvalcontainershop.nl een zeer harde werker: in de tijd dat Payt in dienst is, is er een tijdsbesparing van 70% gerealiseerd op het debiteurenbeheer. Voor de beeldvorming: stel dat voorheen 1 fte zich volledig toelegde op het debiteurenbeheer van de organisatie, dan is dat met de software van Payt teruggebracht naar slechts 12 uur. Dat betekent dat er 28 uren per week zijn vrij gekomen voor andere (administratieve) werkzaamheden.

Verlaging DSO

Een andere belangrijke skill die Payt als medewerker van de maand kreeg toebedeeld, is het terugdringen van de openstaande posten (DSO’s) tussen de 30-60 dagen. Een strak en consistent debiteurenbeheer zorgt ervoor dat u als organisatie sneller betaald krijgt. Voor Afvalcontainershop.nl werd het Uw situatie dat langer dan 30 dagen openstond met 63% verlaagd. Dat zorgt niet alleen voor een betere liquiditeitspositie, maar ook voor lagere rentekosten. Een win-winsituatie!

Zorg en aandacht

Een ander compliment dat Payt in haar zak mocht steken is dat Afvalcontainershop.nl er door haar nieuwe medewerker 100% zeker van is dat iedere openstaande post de juiste zorg en aandacht krijgt. Doordat Payt een geavanceerd klantcommunicatiesysteem in het platform heeft ingebouwd, kunnen medewerkers van Afvalcontainershop.nl zeer gemakkelijk communiceren met klanten over de openstaande facturen. De medewerker hoeft niet zelf bij te houden wat de afspraken zijn en iedere keer opnieuw te controleren wat de status is: de informatie dient zich volledig geautomatiseerd aan via een online dashboard.

Kostenbesparing

Payt heeft voor afvalcontainershop.nl een besparing op het debiteurenbeheer gerealiseerd van 45%; dat is bijna de helft van de voormalige kosten.

Payt gloeit van trots over de verkregen feedback. Geen wonder; ieder ander zou toch ook vleugels krijgen van dergelijke complimenten? Wilt u ook zo’n hardwerkende, kostenbesparende en efficiënte medewerker in dienst? Neem dan gerust contact met ons op of lees meer over het online debiteurenbeheer van Payt!

Vraag een adviesgesprek aan!

Sander Kamstra
Geschreven door Sander Kamstra LinkedIn profile
Sander Kamstra is directeur en één van de oprichters van Payt. Hij is ondernemer in hart en nieren. En werkt graag samen met mensen die net zo gedreven zijn als hij om succes te boeken. Door de juiste prioriteiten te stellen en slimme keuzes te maken.

Share this article

Gerelateerde artikelen

Voorkomen of tijdig genezen, vroegsignalering van problematische schulden
Betalingsachterstanden vroegtijdig signaleren om hulp te kunnen bieden aan consumenten om grotere financiële problemen te voorkomen. Dat is het doel van het Landelijk Convenant Vroegsignalering. Het convenant, dat een uitvloeisel is van de nieuwe Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs), is gericht op samenwerking tussen verschillende partijen, waaronder woningcorporaties, energieleveranciers, waterbedrijven, en gemeenten. Het hoger gelegen doel is het voorkomen van (stapeling van) problematische schulden en tegengaan van onnodig hoge kosten door oplopende achterstanden. Uiteraard beperkt het ook de debiteurenrisico’s van de betrokken partijen als er tijdig wordt ingegrepen bij consumenten met betalingsachterstanden. In dit blog leggen we uit hoe de vroegsignalering van toepassing is voor energieleveranciers en hoe Payt ondersteunt in het automatiseren van dit wettelijk verplichte proces.
Waarom SaaS de slimme keuze is voor elk uniek bedrijf
In de wereld van bedrijven die elk hun eigen stempel op de markt drukken, lijkt het soms alsof ieder bedrijf zijn eigen unieke formule voor succes heeft. Een veelvoorkomende misvatting is dat bedrijven geloven dat hun administratieve behoeften net zo uniek zijn en daarom op maat gemaakte oplossingen vereisen. In werkelijkheid zijn deze taken in vrijwel elk bedrijf opvallend gelijk. Een SaaS oplossing is de sleutel tot een efficiënte, gestroomlijnde en kosteneffectieve financiële administratie. Ik leg je dit graag uit in deze blog.
5 jaar shirtsponsor van FC Groningen
De laatste 5 jaar is Payt sponsor geweest van FC Groningen. Vanaf 2017 tot 2019 waren we hoofdsponsor van de club en daarna trotse shirtsponsor. Maar aan alle dingen komt een eind. Na dit seizoen stoppen we als sponsor van de club. Het is een prachtig avontuur geworden waarin we veel hebben geleerd. In dit artikel leg ik uit hoe wij als team tegen de initiële keuze hebben aangekeken en welke lessen wij onderweg tegenkwamen.