“Payt & Snelstart: een gouden combinatie”

Foto van 4 mensen die aan een tafel zitten en een overleg hebben

Share this article

Sander Kamstra
Geschreven door Sander Kamstra LinkedIn profile
Sander Kamstra is directeur en één van de oprichters van Payt. Hij is ondernemer in hart en nieren. En werkt graag samen met mensen die net zo gedreven zijn als hij om succes te boeken. Door de juiste prioriteiten te stellen en slimme keuzes te maken.

Een IT-vacaturesite die vacatures én recruitment met elkaar combineert, dat is Bonque. De enige partij in Nederland die naast het aanbieden van vacatures ook proactief op zoek gaat naar de juiste kandidaten voor die vacatures. Bonque is klant van zowel Payt als Snelstart. Ingmar Schakelaar - manager bij Bonque – is bijzonder tevreden over de koppeling tussen de twee softwarepakketten.

Koppeling tussen Snelstart en Payt

Door de koppeling hebben alle klanten van Snelstart toegang tot de diensten van Payt. Een klant als Bonque kan de facturen, die vanuit Snelstart zijn verstuurd, automatisch doorzetten naar Payt. Het platform van Payt zorgt er vervolgens voor dat facturen en herinneringen van Bonque automatisch worden verstuurd: een oplossing van factuur tot aan de deurwaarder.

Gouden combinatie

Ingmar Schakelaar van Bonque noemt de koppeling tussen de twee softwarepakketten een gouden combinatie: “Voorheen nam het debiteurenbeheer van onze organisatie veel tijd in beslag; we deden alles handmatig. We hielden zelf bij welke klanten hun facturen nog niet hadden voldaan en waar een herinnering naartoe moest.” Naast het automatisch versturen van facturen en herinneringen, is ook de communicatie met de klant op factuurniveau een pluspunt voor Bonque. De correspondentie met klanten over facturen verloopt namelijk ook via de software van Payt. “Door de communicatiemogelijkheden die Payt in het platform heeft gecreëerd, kunnen medewerkers van Bonque heel gemakkelijk communiceren over onduidelijkheden in de facturatie, aan klanten uitleggen hoe de facturen zijn opgebouwd of bijvoorbeeld achterhalen waarom een klant niet betaalt.”

Doordat het debiteurenproces nu volledig geautomatiseerd verloopt, heeft Schakelaar veel meer inzicht gekregen. “De koppeling tussen de twee pakketten zorgt voor een goede flow in het betalingsproces”, vertelt hij. “Waar er vroeger maar weinig structuur zat in ons debiteurenbeheer, heeft de koppeling tussen Snelstart en Payt ervoor gezorgd dat alle facturen van iedere klant netjes en op eenzelfde manier worden opgevolgd. We voeren nu voor iedere klant hetzelfde debiteurenbeleid. Het platform van Payt fungeert als de onafhankelijke tussenpartij en zorgt voor een strak, gestructureerd en geautomatiseerd debiteurenproces binnen onze organisatie. Dat schept duidelijkheid voor zowel de klant als voor ons. En wil je wel een keer overleggen met een klant, dan kun je het proces te allen tijde pauzeren of stopzetten. Door de diensten van Payt besteden we zo’n 8 uur per week minder aan ons debiteurenbeheer.”

Hoe werkt dat nu?

De koppeling met Snelstart zorgt ervoor dat de software van Payt ziet of een factuur is betaald binnen de betaaltermijn of dat er een herinnering naar de klant verstuurd moet worden. Het enige wat eenmalig ingesteld moet worden, is na hoeveel weken uw klant een geautomatiseerde herinnering moet ontvangen. De herinneringen zelf worden vervolgens automatisch verstuurd door het platform van Payt.

Online incasso

Het handige van de diensten van Payt is dat ook het incassotraject dat daarop volgt volledig is geautomatiseerd. Betaalt een klant ondanks de meerdere betalingsherinneringen nog steeds niet? Dan kan Bonque vanuit het debiteurenbeheer eenvoudig en een online incassotraject starten via Payt. De klant wordt via een eveneens volledig geautomatiseerd proces meerdere malen en op verschillende manieren op de openstaande facturen gewezen. Van elektronische tot telefonische herinneringen en van het sturen van sms-berichten tot het bezorgen van een brief per post. Schakelaar bepaalt zelf welke acties hij wel en niet inzet.

Meer weten?

Bent u klant van Snelstart, dan heeft u al toegang tot de diensten via het Snelstart pakket. Wilt u meer weten over Payt? Neem dan gerust contact met ons op!

Gerelateerde artikelen

Voorkomen of tijdig genezen, vroegsignalering van problematische schulden
Betalingsachterstanden vroegtijdig signaleren om hulp te kunnen bieden aan consumenten om grotere financiële problemen te voorkomen. Dat is het doel van het Landelijk Convenant Vroegsignalering. Het convenant, dat een uitvloeisel is van de nieuwe Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs), is gericht op samenwerking tussen verschillende partijen, waaronder woningcorporaties, energieleveranciers, waterbedrijven, en gemeenten. Het hoger gelegen doel is het voorkomen van (stapeling van) problematische schulden en tegengaan van onnodig hoge kosten door oplopende achterstanden. Uiteraard beperkt het ook de debiteurenrisico’s van de betrokken partijen als er tijdig wordt ingegrepen bij consumenten met betalingsachterstanden. In dit blog leggen we uit hoe de vroegsignalering van toepassing is voor energieleveranciers en hoe Payt ondersteunt in het automatiseren van dit wettelijk verplichte proces.
Waarom SaaS de slimme keuze is voor elk uniek bedrijf
In de wereld van bedrijven die elk hun eigen stempel op de markt drukken, lijkt het soms alsof ieder bedrijf zijn eigen unieke formule voor succes heeft. Een veelvoorkomende misvatting is dat bedrijven geloven dat hun administratieve behoeften net zo uniek zijn en daarom op maat gemaakte oplossingen vereisen. In werkelijkheid zijn deze taken in vrijwel elk bedrijf opvallend gelijk. Een SaaS oplossing is de sleutel tot een efficiënte, gestroomlijnde en kosteneffectieve financiële administratie. Ik leg je dit graag uit in deze blog.
5 jaar shirtsponsor van FC Groningen
De laatste 5 jaar is Payt sponsor geweest van FC Groningen. Vanaf 2017 tot 2019 waren we hoofdsponsor van de club en daarna trotse shirtsponsor. Maar aan alle dingen komt een eind. Na dit seizoen stoppen we als sponsor van de club. Het is een prachtig avontuur geworden waarin we veel hebben geleerd. In dit artikel leg ik uit hoe wij als team tegen de initiële keuze hebben aangekeken en welke lessen wij onderweg tegenkwamen.