
Samenwerking Graydon en Payt: naar een effectief en geautomatiseerd debiteurenbeleid
Klanten nabellen en herinneringen sturen om facturen betaald te krijgen zijn tijdrovende en arbeidsintensieve bezigheden. Een goed debiteurenbeheer is belangrijk voor een snellere en gemakkelijkere betaling. Payt ontwikkelde software om uw debiteurenbeleid effectief te automatiseren en door de Graydon data hierin te integreren bent u ten alle tijden voorzien van actuele informatie over de kredietwaardigheid van uw debiteuren. De samenwerking tussen Graydon en Payt verhoogd de waarde van een geautomatiseerd debiteurenbeleid.
Met een goed debiteurenbeheer voorkomt u dat klanten niet of veel te laat betalen. Een groot deel van de faillissementen komt zelfs door een gebrekkig debiteurenbeheer. Bij Payt geloven we dat het aantal bewuste wanbetalers minimaal is, maar dat uitblijvende betalingen in de meeste gevallen veroorzaakt worden door andere factoren zoals leverproblemen, klachten of een fout in de factuur. Goede communicatie en continuïteit zijn essentieel voor beter betaalgedrag van uw debiteuren.
Automatiseren van uw debiteurenbeleid
Door gebruik te maken van de debiteurenbeheer software van Payt kunt u uw facturen en herinneringen volledig automatisch versturen. Payt brengt structuur in uw debiteurenbeheer en faciliteert de dialoog met uw debiteur. U krijgt weer grip op uw debiteurenbeheer doordat u in de applicatie meteen openstaande bedragen en de fase van het facturatieproces kunt zien. Daarbij kunt u, zonder gebruik te hoeven maken van een incassobureau, een incassoprocedure opstarten in het platform van Payt. Tegelijkertijd biedt de software duidelijkheid en gemak voor uw klanten, die structureel herinnerd worden aan openstaande facturen en gemakkelijk via iDeal of automatische incasso kunnen betalen.
Met Payt’s debiteurenbeheer software krijgt u gemiddeld 30% sneller betaald en bespaart u tot wel 80% van uw kostbare tijd. U kunt zich hierdoor concentreren op andere belangrijke zaken in uw bedrijf, zoals uw klantrelaties.
Actuele klantgegevens
Uw debiteuren bereiken begint bij het hebben van de juiste contactgegevens. Het klinkt vanzelfsprekend, maar toch zijn deze in sommige gevallen verouderd, incompleet of onjuist. Hoe beter de contactgegevens kloppen, hoe lager uw openstaande saldo.
Via de software van Payt gaat dit als volgt in zijn werk. Wanneer u het KvK-nummer van uw debiteur invult, wordt de officiële bedrijfsnaam, adres, postcode, plaats en telefoonnummer die bekend zijn bij de Kamer van Koophandel opgehaald. Ook worden calamiteiten informatie, zoals faillissementen en de kredietvlag, opgehaald. De kredietvlag is de meest vereenvoudigde versie van de kredietlimiet en de Graydon Rating en geeft aan in hoeverre het aangaan van een kredietrelatie verantwoord wordt geacht. Het ophalen van de gegevens gebeurt op een dagelijkse basis. Wanneer blijkt dat de ingevoerde data in het boekhoudpakket van Payt afwijkt van de Graydon data, ontvangt u een melding met de suggestie de gegevens aan te passen.
Zo gebruikt u altijd de meest actuele debiteurengegevens. Bovendien bent u ook op de hoogte van de kredietvlag die is toegewezen aan de debiteur en ziet u direct wanneer uw debiteur failliet blijkt te zijn.
Monitoren van uw debiteuren
De nieuwe samenwerking tussen Graydon en Payt brengt nog meer voordelen met zich mee. Zo kunt u er namelijk ook voor kiezen andere kredietwaardigheidsinformatie over uw debiteuren te integreren. Hierbij kunt u denken aan de kredietlimiet en de Graydon Rating. De kredietlimiet geeft aan tot welk bedrag het verantwoord is om met een bedrijf zaken te doen en vormt een waardeoordeel op de korte termijn. De Graydon Rating deelt Nederlandse ondernemingen in op hun financiële gezondheid met een score AAA (zeer lage kans op wanbetaling) tot D (de onderneming is insolvent). Het is een kredietrisicoclassificatie die bedrijven binnen een branche met elkaar vergelijkt.
Het mooie van deze integratie is dat u als gebruiker meldingen krijgt wanneer er iets verandert in de kredietwaardigheid van uw debiteuren. Blijkt het bijvoorbeeld dat de Graydon Rating steeds iets afneemt? Dan kunt u hier actie op ondernemen door de debiteur bijvoorbeeld proactief te vragen wat er speelt of de betaalvoorwaarden voor deze debiteur aanpassen aan de nieuwe situatie.
Meer weten?
De diensten van Payt en de aanvullende kredietinformatie van Graydon maken het dus mogelijk om uw debiteurenbeleid effectief te automatiseren en tegelijkertijd goed zicht te houden op de situatie van uw debiteuren. Zo kunt u uitstaande factuurtermijnen enorm omlaag zien gaan en vergroot u uw werkkapitaal.
Wilt u meer weten over de oplossing van Payt of de mogelijkheden om Graydon data te integreren?
Vraag een gratis adviesgesprek aan
Ontdek wat de samenwerking tussen Graydon en Payt voor uw organisatie kan betekenen.
Blog
- Verklein uw stapel openstaande facturen door deze aanpak
- Elk bedrijf kan gebruik maken van deze 3 tips om sneller betaald te krijgen
- Dit is dé volgende stap na e-facturen die elk bedrijf moet weten
- Factureren aanzienlijk succesvoller door deze strategische aanpak
- Elk groeiend bedrijf krijgt te maken met deze 2 cashflow challenges
- 3 belangrijke inzichten voor meer liquiditeit en beter klantcontact voor tandartsen
- 3 grote denkfouten van CFO’s over facturen
- Zet FinTech in voor een betere cashflow én klantrelatie - 5 kansen
- Een voorsprong op uw concurrenten met strategisch debiteurenbeheer
- Samenwerking Graydon en Payt: naar een effectief en geautomatiseerd debiteurenbeleid
- Slimme strategie voor betere cashflow voor MKB’ers
- Facturen met iDEAL-link worden 9 dagen sneller betaald
- Zo gaat u om met deze 5 soorten ‘te laat betalers’
- Een oplossing voor een constante cashflow tijdens (en na) de Coronacrisis
- Zo helpt Payt bij op peil houden van liquiditeit in de Coronacrisis
- 3 Tips om facturen in de autobranche sneller betaald te krijgen
- Effectief debiteurenbeheer? Dat meet u met deze 3 financiële KPI’s
- “Voorkom groeivertraging door middel van gedegen liquiditeitsbeheer”
- Oplossingen voor beter betaalgedrag in de kinderopvangbranche
- Automatisering onpersoonlijk? Zo draagt het wel bij aan uw klantrelatie!
- Ondanks economische groei nog steeds helft van facturen te laat betaald
- Een deurwaarder of advocaat inschakelen voor het innen van een schuld
- Een incassobureau inschakelen, doet u daar goed aan?
- Meer dan de helft van facturen te laat betaald
- Payt Certified Partner: Visser&Visser
- Podcast: een transparante en eenvoudige financieringsvorm
- Debiteurenfinanciering van Payt & New10
- Payt en New10 lanceren online werkkapitaal op maat voor het MKB
- Doelen najagen om dromen te verwezenlijken
- Century Autogroep & Payt gaan verbinding aan
- Payt steunt Funky Elephant
- De Accountancy Roadshow over boekhoudapplicaties
- Een spannende week
- FactuurSturen.nl nieuwe partner van Payt
- RS Finance over Payt: een oplossing die u helpt uw debiteuren op te voeden
- Winnaar van de Black Bastard actie van Payt
- Payt is Sprout Challenger
- Zo zorgt u ervoor dat klanten sneller betalen!
- Trots: Payt krijgt certificering voor ISO 27001!
- Debiteurenbeheer voor de grootzakelijke markt
- Vliegensvlugge betalingen voor TFF & Logistics
- Payt trots sponsor van jong talent en ondernemend Groningen
- “Payt ontwikkelde een tool waar vraag naar is in de markt”
- “Payt & Snelstart: een gouden combinatie”
- Koppelen op z’n Gronings!
- Domino ICT veilt legendarisch FC Groningen shirt
- Payt is te gast bij Puur Noord Business
- Payt is medewerker van de maand
- Payt wint de Startup050 City of Talent Award
- Payt is een Deloitte Rising Star!
- Winnaar Payt - FC Groningen shirt
- MKB Servicedesk over Payt
- Payt is gespot op Frankwatching
- Klant aan het woord: ilionx over Payt
- Payt ingeschreven als Rising Star bij Deloitte Fast50
- Payt genomineerd voor de Accenture Innovation Awards 2013
- Waarom Payt geld oplevert
- Payt helpt uw klantrelatie te behouden
- Groningse ondernemer komt met on-line incassobedrijf Payt