
Dit is dé volgende stap na e-facturen die elk bedrijf moet weten
Bijna een kwart van de Nederlandse bedrijven verstuurt e-facturen, schrijft het CBS in de publicatie ‘ICT, kennis en economie, 2019’. Stel dat je niet alleen facturen automatisch kunt verwerken, maar ook de opvolging automatisch gaat? In deze blog laat Sander Kamstra, kennisexpert en directeur van Payt, weten wat de next step na e-facturen inhoudt. Een stap die ook persoonlijk contact met debiteuren bevat!
Nederlandse bedrijven zitten met het versturen van e-facturen rond het Europese gemiddelde, schrijft het CBS. Deze bedrijven ‘verminderen hun papierverbruik en verlagen hun verzendkosten’. En, zo schrijft het bureau, met volledig automatisch verwerkte facturen wordt de efficiencywinst van bedrijven groter en de kans op administratieve fouten kleiner.
De volgende stap: automatisering van debiteurenbeheer
“Efficiencywinst is niet alleen te behalen bij volledig geautomatiseerde verwerking van facturen. Ook het automatiseren van uw debiteurenbeheer levert datzelfde op. U krijgt er sneller door betaald en bent er minder tijd aan kwijt”, zegt Kamstra, debiteurenbeheer-expert en directeur van Payt.
Kamstra ziet dat veel bedrijven, met name in het MKB, debiteurenbeheer naast de dagelijkse werkzaamheden doen. “Dat is logisch: er is zoveel waar in het bedrijf aan te werken is! Door het automatiseren van de repetitieve administratieve handelingen - zoals het versturen van een herinnering - is er snel efficiencywinst te boeken”, zegt Kamstra. “Het uit handen nemen van administratieve taken geeft u en uw medewerkers tijd voor belangrijkere zaken: aandacht voor klanten die het meer nodig hebben of grotere uitdagingen. Het vermindert ook werkdruk.”
Slimme software neemt niet alleen repetitieve taken uit handen. Het geeft u ook de volledige controle over het proces. Denk aan een herinneringstraject pauzeren of een betalingsregeling aanbieden. De consequente manier van herinneren zorgt voor beter betaalgedrag van uw debiteuren en draagt bij aan de waardering van uw klanten voor uw bedrijf.
Behoud van persoonlijk contact
Is automatisering niet gelijk aan het verlies van persoonlijk contact? Kamstra is stellig: “Zeker niet. Goede automatisering van debiteurenbeheer moet juist de klantrelatie ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan per factuur met uw klant communiceren, en dat alle communicatie over de factuur op één plek te vinden is. Efficiënt én persoonlijk!”
Meer lezen over slimme software voor geautomatiseerd debiteurenbeheer?
In onze brochure vertellen we hoe onze software u helpt met slimmer debiteurenbeheer.
Blog
- Verklein uw stapel openstaande facturen door deze aanpak
- Elk bedrijf kan gebruik maken van deze 3 tips om sneller betaald te krijgen
- Dit is dé volgende stap na e-facturen die elk bedrijf moet weten
- Factureren aanzienlijk succesvoller door deze strategische aanpak
- Elk groeiend bedrijf krijgt te maken met deze 2 cashflow challenges
- 3 belangrijke inzichten voor meer liquiditeit en beter klantcontact voor tandartsen
- 3 grote denkfouten van CFO’s over facturen
- Zet FinTech in voor een betere cashflow én klantrelatie - 5 kansen
- Een voorsprong op uw concurrenten met strategisch debiteurenbeheer
- Samenwerking Graydon en Payt: naar een effectief en geautomatiseerd debiteurenbeleid
- Slimme strategie voor betere cashflow voor MKB’ers
- Facturen met iDEAL-link worden 9 dagen sneller betaald
- Zo gaat u om met deze 5 soorten ‘te laat betalers’
- Een oplossing voor een constante cashflow tijdens (en na) de Coronacrisis
- Zo helpt Payt bij op peil houden van liquiditeit in de Coronacrisis
- 3 Tips om facturen in de autobranche sneller betaald te krijgen
- Effectief debiteurenbeheer? Dat meet u met deze 3 financiële KPI’s
- “Voorkom groeivertraging door middel van gedegen liquiditeitsbeheer”
- Oplossingen voor beter betaalgedrag in de kinderopvangbranche
- Automatisering onpersoonlijk? Zo draagt het wel bij aan uw klantrelatie!
- Ondanks economische groei nog steeds helft van facturen te laat betaald
- Een deurwaarder of advocaat inschakelen voor het innen van een schuld
- Een incassobureau inschakelen, doet u daar goed aan?
- Meer dan de helft van facturen te laat betaald
- Payt Certified Partner: Visser&Visser
- Podcast: een transparante en eenvoudige financieringsvorm
- Debiteurenfinanciering van Payt & New10
- Payt en New10 lanceren online werkkapitaal op maat voor het MKB
- Doelen najagen om dromen te verwezenlijken
- Century Autogroep & Payt gaan verbinding aan
- Payt steunt Funky Elephant
- De Accountancy Roadshow over boekhoudapplicaties
- Een spannende week
- FactuurSturen.nl nieuwe partner van Payt
- RS Finance over Payt: een oplossing die u helpt uw debiteuren op te voeden
- Winnaar van de Black Bastard actie van Payt
- Payt is Sprout Challenger
- Zo zorgt u ervoor dat klanten sneller betalen!
- Trots: Payt krijgt certificering voor ISO 27001!
- Debiteurenbeheer voor de grootzakelijke markt
- Vliegensvlugge betalingen voor TFF & Logistics
- Payt trots sponsor van jong talent en ondernemend Groningen
- “Payt ontwikkelde een tool waar vraag naar is in de markt”
- “Payt & Snelstart: een gouden combinatie”
- Koppelen op z’n Gronings!
- Domino ICT veilt legendarisch FC Groningen shirt
- Payt is te gast bij Puur Noord Business
- Payt is medewerker van de maand
- Payt wint de Startup050 City of Talent Award
- Payt is een Deloitte Rising Star!
- Winnaar Payt - FC Groningen shirt
- MKB Servicedesk over Payt
- Payt is gespot op Frankwatching
- Klant aan het woord: ilionx over Payt
- Payt ingeschreven als Rising Star bij Deloitte Fast50
- Payt genomineerd voor de Accenture Innovation Awards 2013
- Waarom Payt geld oplevert
- Payt helpt uw klantrelatie te behouden
- Groningse ondernemer komt met on-line incassobedrijf Payt