Een voorsprong op uw concurrenten met strategisch debiteurenbeheer

Een foto van een man die rent op een atletiekbaan

Met de modernste FinTech werkt u aan geautomatiseerd debiteurenbeheer, met snellere betalingen als gevolg. Tegelijk zorgt dat ook nog voor een betere klantrelatie, door tijd die u overheeft. Met deze 5 kansen zet u FinTech in voor een betere cashflow én klantrelatie.

1) Verlaag de drempel tot betalen met verschillende betaalmogelijkheden

U maakt de betaling van een factuur makkelijker door verschillende betaalmogelijkheden toe te voegen, waaronder een iDEAL-link. Hoe lager de drempel voor betalen is, hoe sneller en beter uw klanten zullen betalen. Met de slimme debiteurensoftware van Payt voegt u eenvoudig iDEAL-links en andere betaalmogelijkheden toe.

2) Houd door automatisering tijd over voor aandacht aan bijzondere gevallen

Debiteurenbeheer software zorgt ervoor dat u minder naar het factuur- en opvolgproces hoeft om te kijken. U houdt tijd over; tijd die u kunt besteden aan klanten die extra aandacht nodig hebben of achterstallige betalingen. Dat komt de klantrelatie zeker ten goede!

3) Zie de factuur als een klant-contactmoment

Bij elk klant-contactmoment is er gelegenheid om de klantervaring te verbeteren. Dat geldt ook voor de factuur! Denk bijvoorbeeld aan in dialoog gaan met uw klant over de factuur. In de software van Payt kunt u en kunnen uw klanten per factuur reacties achterlaten. Zo blijft u in gesprek over geleverde producten en diensten en houdt u ook in deze fase een vinger aan de pols.

4) Houd de touwtjes in handen, ook in het incassotraject

Heeft u bij een incassotraject moeite om het dossier compleet te krijgen of ontbreekt er structureel informatie? Dat maakt een goed incassotraject lastig. Met FinTech houdt u alle communicatie over facturen en betaling eenvoudig en efficiënt bij elkaar. In de software Payt start u een incassotraject waarbij u zelf de regie heeft en zo de klantrelatie intact kunt houden.

5) Blijf onder de aandacht komen met een geautomatiseerd, consequent proces

Van hoeveel klanten weet u dat facturen ‘ergens op een stapel’ belanden? Met automatisering van uw debiteurenbeheer ontwerpt u een consequent proces voor betalingen. Van het versturen van de facturen tot betalingsherinneringen, van dialoog over een factuur tot het starten van een betalingsregeling of incassotraject. Dit creëert nieuwe momenten om onder de aandacht van uw klant te blijven, en betalingen sneller binnen te krijgen.

Sander Kamstra
Geschreven door Sander Kamstra LinkedIn profile
Sander Kamstra is directeur en één van de oprichters van Payt. Hij is ondernemer in hart en nieren. En werkt graag samen met mensen die net zo gedreven zijn als hij om succes te boeken. Door de juiste prioriteiten te stellen en slimme keuzes te maken.

Share this article

Gerelateerde artikelen

Voorkomen of tijdig genezen, vroegsignalering van problematische schulden
Betalingsachterstanden vroegtijdig signaleren om hulp te kunnen bieden aan consumenten om grotere financiële problemen te voorkomen. Dat is het doel van het Landelijk Convenant Vroegsignalering. Het convenant, dat een uitvloeisel is van de nieuwe Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs), is gericht op samenwerking tussen verschillende partijen, waaronder woningcorporaties, energieleveranciers, waterbedrijven, en gemeenten. Het hoger gelegen doel is het voorkomen van (stapeling van) problematische schulden en tegengaan van onnodig hoge kosten door oplopende achterstanden. Uiteraard beperkt het ook de debiteurenrisico’s van de betrokken partijen als er tijdig wordt ingegrepen bij consumenten met betalingsachterstanden. In dit blog leggen we uit hoe de vroegsignalering van toepassing is voor energieleveranciers en hoe Payt ondersteunt in het automatiseren van dit wettelijk verplichte proces.
Waarom SaaS de slimme keuze is voor elk uniek bedrijf
In de wereld van bedrijven die elk hun eigen stempel op de markt drukken, lijkt het soms alsof ieder bedrijf zijn eigen unieke formule voor succes heeft. Een veelvoorkomende misvatting is dat bedrijven geloven dat hun administratieve behoeften net zo uniek zijn en daarom op maat gemaakte oplossingen vereisen. In werkelijkheid zijn deze taken in vrijwel elk bedrijf opvallend gelijk. Een SaaS oplossing is de sleutel tot een efficiënte, gestroomlijnde en kosteneffectieve financiële administratie. Ik leg je dit graag uit in deze blog.
Met deze 7 tips kiest u eenvoudig de juiste debiteurenbeheer software voor uw organisatie
Het beheren van openstaande rekeningen en het innen van verschuldigde betalingen kan een uitdaging zijn voor bedrijven van elke omvang. Gelukkig kunnen moderne technologieën en SaaS-oplossingen bedrijven helpen bij het automatiseren en stroomlijnen van debiteurenbeheer processen. Maar hoe kiest u nu de juiste debiteurenbeheer software voor uw bedrijf? In deze blogpost delen we belangrijke richtlijnen en criteria om u te helpen de beste oplossing te kiezen.