Waarom Payt geld oplevert

Foto van twee mannen die werken achter een computer

Share this article

Sander Kamstra
Geschreven door Sander Kamstra LinkedIn profile
Sander Kamstra is directeur en één van de oprichters van Payt. Hij is ondernemer in hart en nieren. En werkt graag samen met mensen die net zo gedreven zijn als hij om succes te boeken. Door de juiste prioriteiten te stellen en slimme keuzes te maken.

De prijsstelling van incassobureau’s is voor veel klanten ondoorzichtig en complex. Er zijn incassobureaus die adverteren met aantrekkelijke aanbiedingen als ‘no cure, no pay’ en gratis incassozaken, maar ook zijn er veel voorbeelden van incasso dienstverleners die hun klanten aanbieden hun incasso-portefeuille ‘te verkopen”. Voldoende reden om nog eens op een rijtje te zetten hoe traditionele incassobureaus te werk gaan en de nieuwe benadering die Payt kiest.

In de incassomarkt is het gangbaar dat het incassobureau de incassokosten [1], die bovenop de vordering bij de schuldenaar in rekening (mogen) worden gebracht, opstrijkt. Bij gratis incassozaken zijn de incassokosten de inkomstenbron voor het incassobureau, terwijl bij ‘no cure, no pay’ u bij een geslaagde vordering veelal een fee in rekening gebracht krijgt. Deze fee loopt veelal op tot zo’n 15% van de vordering. In dat geval zal het incassobureau dus in totaal veelal een bedrag van 30% van de vordering (circa 15% aan incassokosten en 15% die u betaalt aan een fee) opstrijken. Helaas is het ook nog eens zo dat veel incassobureaus kleine lettertjes in de contracten hebben staan, waardoor het nogal eens voorkomt dat u als klant bijvoorbeeld onverwacht geconfronteerd wordt met kosten van onderzoek.

Voor klanten met grote hoeveelheden incassozaken gelden vaak andere regels. Zij maken de laatste jaren steeds vaker specifieke afspraken met een incassobureau waarmee in het geval dat een vordering wordt geïncasseerd, zij een deel van de geïncasseerde incassokosten uitgekeerd krijgen.

Bij Payt hebben we gekozen om ons niet aan te sluiten bij de gangbare praktijk. Payt kiest ervoor om haar debiteurenbeheer dienstverlening aan te bieden voor een vast bedrag per incassotraject van € 19,95. Op het eerste gezicht lijkt dat wellicht vreemd, maar als klant van Payt mag u de incassokosten die bij de schuldenaar in rekening worden gebracht, volledig zelf houden. Aangezien deze incassokosten minimaal € 40 bedragen en snel oplopen bij grotere vorderingen, betekent dit dat u met Payt debiteurenbeheer software eigenlijk altijd veel voordeliger uit bent. Of u nu enkele of vele incasso zaken heeft.

voorbeeld Stel u heeft 10 onbetaalde vorderingen van gemiddeld € 500,- aan uw incassobureau overgedragen. Op basis van een aanbieding van gratis incassozaken, worden er van deze 10 alsnog 7 betaald. Bij traditionele incassobureaus zijn deze incassozaken weliswaar gratis, maar het incassobureau strijkt in dat geval 7 maal 15% van € 500,- op. In dit geval dus € 525,-

Bij Payt ontvangt u deze volledige € 525,- en betaalt u 10 maal € 19,95. Per saldo houdt u bij Payt dus € 525,- minus € 199,50 is** € 325,50 over**. Een mooi financieel voordeel dus. Payt biedt met haar aanpak al haar klanten zo de mogelijkheid om niet een deel, maar de volledige incassokosten te incasseren, hetgeen bij traditionele incassobureaus zelfs voor klanten met grote hoeveelheden incassozaken niet is weggelegd. Vandaar de slogan, Payt levert geld op!

[1] Zie voor een goede toelichting www.consuwijzer.nl/thema/incassokosten

Het financiële voordeel is echter maar een aspect, de keuzes van Payt om de incassokosten aan haar klanten te gunnen heeft nog een aantal andere, minstens zo belangrijke voordelen. Hoe dat in elkaar steekt zetten we uiteen in het vervolgartikel “Hoe Payt u helpt uw klantrelatie te behouden”. Payt team

Gerelateerde artikelen

Waarom SaaS de slimme keuze is voor elk uniek bedrijf
In de wereld van bedrijven die elk hun eigen stempel op de markt drukken, lijkt het soms alsof ieder bedrijf zijn eigen unieke formule voor succes heeft. Een veelvoorkomende misvatting is dat bedrijven geloven dat hun administratieve behoeften net zo uniek zijn en daarom op maat gemaakte oplossingen vereisen. In werkelijkheid zijn deze taken in vrijwel elk bedrijf opvallend gelijk. Een SaaS oplossing is de sleutel tot een efficiënte, gestroomlijnde en kosteneffectieve financiële administratie. Ik leg je dit graag uit in deze blog.
Met deze 7 tips kiest u eenvoudig de juiste debiteurenbeheer software voor uw organisatie
Het beheren van openstaande rekeningen en het innen van verschuldigde betalingen kan een uitdaging zijn voor bedrijven van elke omvang. Gelukkig kunnen moderne technologieën en SaaS-oplossingen bedrijven helpen bij het automatiseren en stroomlijnen van debiteurenbeheer processen. Maar hoe kiest u nu de juiste debiteurenbeheer software voor uw bedrijf? In deze blogpost delen we belangrijke richtlijnen en criteria om u te helpen de beste oplossing te kiezen.
Get it. Together. Voor en door onze gebruikers
Payt is er voor iedereen. Onze missie is om de best mogelijke financiële software te leveren voor onze klanten en hun debiteuren. Dankzij onze dagelijkse toewijding om dit doel te behalen, hebben wij reeds al meer dan 10.000 gebruikers aan mogen sluiten en ontvangen wij fantastische reviews van ze waar wij natuurlijk enorm trots op zijn. Tegelijkertijd bracht ons dit ook op een idee. Hoe kunnen wij de betrokkenheid op ons platform vergroten én iets terugdoen voor onze gebruikers waar wij zo trots op zijn? Het antwoord was snel gevonden: Get it. Together.