Zo werkt Payt

Geautomatiseerd debiteurenbeheer van Payt helpt u een effectiever en efficiënter debiteurenproces te creëren. Hoe? Dat leggen we u graag uit aan de hand van een kort en bondig stappenplan.

01

Implementatie

Op het moment dat u klant wordt van Payt, komt een van onze implementatiespecialisten bij u langs. Deze deskundige zorgt voor de koppeling met uw boekhoud- of facturatiepakket en richt, samen met u, het debiteurenproces voor uw organisatie in. Een eenvoudig betaalproces en een nauwe aansluiting op uw huidige werkprocessen zijn daarbij de belangrijkste uitgangspunten.

Na het inrichten van het debiteurenproces, helpt onze implementatiespecialist u op weg door de functionaliteiten en mogelijkheden van Payt uit te leggen. Wanneer alle flows en instellingen naar uw wens zijn ingesteld, bepaalt u het moment dat Payt uw facturen zal versturen en herinneren. Wanneer u vragen heeft is onze helpdesk uiteraard bereikbaar om u verder te helpen.

02

Factureren

Maak facturen aan in uw eigen facturatie- of boekhoudprogramma en volg de betaalstatus vervolgens via het online dashboard van Payt. U ziet in één oogopslag welke facturen voldaan zijn en welke facturen extra aandacht vereisen. Heeft een klant vragen over de factuur? U leest en beantwoordt ze eenvoudig en snel, met dank aan ons ingebouwde communicatieplatform.

03

Herinneren

Verstrijkt de betaaltermijn van een factuur? De software van Payt signaleert en herinnert uw klant geautomatiseerd aan de openstaande factuur: via e-mail, sms, brief en / of telefonisch. U bepaalt zelf het middel, het aantal herinneringen én de doorlooptijd van facturen en herinneringen. En wilt u het proces pauzeren of zelfs stopzetten? Geen enkel probleem; u behoudt de volledige controle. Bovendien stelt Payt u in staat om, indien gewenst, contact te onderhouden met uw klant. Het beantwoorden van een vraag of het treffen van een betalingsregeling; het is met één klik geregeld!

04

Incasso

Niets vervelender dan een klant die, ondanks meermaals herinneren, niet betaalt. Via Payt kunt u het debiteurenproces geautomatiseerd opvolgen met een incassotraject. Payt herinnert uw klant op verschillende momenten en via diverse kanalen aan de openstaande facturen. Ook in dit traject behoudt u de volledige controle, kunt u op ieder moment in contact treden met uw debiteur en kunt het proces stopzetten of pauzeren wanneer u maar wilt.

U start een Payt incassotraject voor slechts €19,95 per zaak. Het prettige is dat u de wettelijke incassokosten, die in rekening worden gebracht bij uw klant, zelf mag behouden. Dit is een bedrag van minimaal €40,- en maximaal € 6.775,-. Is de relatie met uw klant u veel waard? U kunt de wettelijke incassokosten ook kwijtschelden.

05

Deurwaarder

Als zelfs het incassotraject geen beweging in het betaalgedrag van uw klant bewerkstelligt, zit er niets anders op dan de zaak over te dragen aan een deurwaarder. Payt verzamelt gedurende het incassotraject alle communicatie met uw debiteur in een overzichtelijk online dossier. U kunt dit dossier met één klik downloaden en overdragen aan uw deurwaarder.

Heeft u nog geen deurwaarder? Payt werkt samen met een aantal uitstekende partijen. U vindt deze partijen in de online omgeving van Payt, waarna u het incassodossier direct kunt doorzetten naar een van hen.

Persoonlijk en vrijblijvend adviesgesprek

Benieuwd wat Payt voor uw organisatie kan betekenen? We vertellen het u graag in een persoonlijk adviesgesprek.