Debiteurenbeheer bij Martini reclamemakers

Martini reclamemakers maakt gebruikt van Payt. Dit zorgt voor geautomatiseerd debiteurenbeheer met automatische opvolging van facturen. Lees hier meer. Meer weten? Download onze brochure
Please accept marketing-cookies to watch this video.

Henk van der Laan is een klant van het eerste uur. Met zijn bedrijf Martini Reclamemakers maakt hij al sinds begin 2014 gebruik van Payt. In eerste instantie alleen voor het incassotraject. Toen Payt ook het debiteurenbeheer van zijn organisatie kon automatiseren, was Henk er als de kippen bij. Want hoewel hij een rasechte ondernemer is, goed is in zijn vak en zijn producten en diensten prima aan de man kan brengen, blijft die administratie een blok aan het been. “Het schoot er altijd bij in. Dan stuurde ik een factuur, vergat ik een herinnering te sturen en dan pakte Payt het incassotraject na een x aantal dagen geautomatiseerd op. Je kunt je voorstellen dat het dan niet helemaal goed ging.”, lacht hij.

Doen waar je goed in bent

Met zijn reclameproductiebedrijf is van der Laan bekend in zowel het Groningse als Friese en Drentse bedrijfsleven als hét bedrijf voor gevelreclame en signing tot autobelettering. Met zeven man werken ze aan uiteenlopende projecten voor organisaties in heel Noord-Nederland. “Maar ook in andere delen van het land en zelfs over de grens beginnen we voet aan de grond te krijgen.”, vertelt Henk. “Zo zijn we onlangs bijvoorbeeld preferred suplier geworden van Best Western Hotels.” Daarmee is Henk het schoolvoorbeeld van de uitspraak dat je als ondernemer moet doen waar je goed in bent; en de rest beter aan anderen kunt overlaten.

Geautomatiseerd debiteurenbeheer een lust

“Het debiteurenbeheer van Payt is echt een lust; ik ben er zo tevreden en blij mee. Het enige dat ik hoef te doen is mijn facturen versturen. De rest – het herinneren van de klant aan de openstaande factuur en het verwerken van de betaling in mijn administratie - gaat vanzelf.” Een keer in de maand kijkt de ondernemer hoe het ervoor staat. “Als ik zie dat een factuur nog open staat, dan komt dat meestal omdat er gegevens ontbreken. In sporadische gevallen is een klant het niet eens met de factuur, hebben ze de factuur niet gehad of hebben ze er vragen over. Doordat klanten heel eenvoudig een opmerking bij hun factuur kunnen plaatsen zie je zoiets direct terug in Payt. In zo’n geval neem ik direct contact met mijn klant op om het euvel op te lossen.”

 

Rust en financieel overzicht

Hoewel hij al sinds 2014 gebruikmaakt van Payt, merken de klanten van van der Laan daar – op het gestructureerde en accurate proces na – weinig van. De herinneringen worden namelijk volledig in de huisstijl van Martini Reclamemakers opgemaakt en als er vragen zijn over de facturatie, hebben ze gewoon contact met van der Laan. “Aan de andere kant merk ik absoluut verschil.”, vertelt Henk. “Zo worden mijn facturen veel sneller betaald. Mede door de koppeling met iDEAL is het betaalgemak voor mijn klanten aanzienlijk verbeterd. Daarnaast heb ik als ondernemer veel meer financieel inzicht en overzicht. Als ik collega-ondernemers over hun administratie hoor klagen, raad ik Payt dan ook altijd aan. Sinds ik de software gebruik kan ik me volledig focussen op mijn bedrijf en de lopende projecten en heb ik geen omkijken meer naar mijn debiteurenbeheer. De rust die dat met zich meebrengt, gun ik iedere ondernemer.”

Branche:

Share this article

Facebook Twitter Linkedin
Ready to get Payt? Ga direct van start!
  1. Krijg gemiddeld 30% sneller betaald
  2. Volg facturen volledig geautomatiseerd op en houd de volledige controle over het proces
  3. Houd meer tijd over voor uw klantrelaties